fredag 2 december 2011

Med Monarken till en väldigt mörk plats...

Jag har ett nytt tillskott i cykelparken. Efter att jag kört sönder min trainer (Tacx Satori) för ett tag sedan började jag se mig om efter alternativ. Laga trainern skulle kosta drygt 1000kr, en ny Satori knappt 2000. Jag beslutade mig för att leta lite efter en Monark i tillräckligt bra skick. Hade för mig att jag sett en ganska skabbig stå och förfalla i en mörk och fuktig källare. Det visade sig att jag hade alldeles rätt och dessutom så fick jag adoptera den utan en alltför krånglig process.
Tusenkonstnären Conny på Cykelsmedjan i Eksjö åtog sig uppdraget att byta vevparti på den och min grytsmed till svärfar hjälpte mig med att bygga om sadelstopen så att jag kunde byta ut standardsoffan till en lite smalare och hårdare sadel. Billigt och bra för en smålänning.


Svärfar Johnny löser det mesta. TACK!!

Nya vevar 172,5 mm och självklart med Eggbeaters!

T.o.m. den lilla cykeldatorn funkar. Kadensmätare m.m.

Tog en paus i fredagsmyset och begav mig ner i källaren för att plåga benen lite. Kvällen till ära hade jag laddat ner en ny film från Sufferfest. "A very dark place". Filmen är knappt en timme lång och innehåller uppvärmning, 5 st 4 minuters intervaller och lite nervarvning. Som vanligt är det snygga cykelfilmer, bra musikval och lite salta kommentarer och spydigheter för att få en att ta i lite extra under intervallerna. Jag tar åtminstone i lite extra när det vankas kullersten och Cancellara bombar på i Arenbergskogen. Jag har tidigare rekommenderat Sufferfest för att göra trainerpassen lite roligare och så här när det vankas höst och vinter så kan jag inte annat än att göra det igen. Köp och svettas!
Bra med lite sparring.
I övrigt så har träningen de senaste 3 veckorna blivit lite lidande av att jag gått en hjälmdykutbildning på jobbet. Det är inte så värst hälsosamt med hård träning efter en dag med djupa och jobbiga dyk.

Här försöker jag svetsa...

Jag till vänster.

Nu är utbildningen dock över och det är dags att öka på träningsdosen och intensiteten igen. Snart drar det ju igång igen.
//Danne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar