fredag 30 december 2011

Plats 7: Arrangörerna

Dags för ännu ett inlägg på årets topp 10-lista. Nu är vi framme vid plats nummer 7 och jag tänkte uppmärksamma alla TÄVLINGSARRANGÖRER.
Tänk vad många hjältar det finns i det har landet och runt om i världen som vill arrangera tävlingar för oss som gillar utmaningar i skog och mark. Dessutom så fixas de flesta av dessa lopp utan någon större ekonomisk förtjänst, i vissa fall kan det knappt gå runt. Under året har jag kört alltifrån långa flerdagarstävlingar med anmälningsavgift på tusenlappar till enkla "svartrace" för en tjugolapp. Huvuddelen av de tävlingar jag kört under 2011 tycker jag varit riktigt bra arrangemang. Ska jag framhålla några som jag tycker levererade lite extra så tycker jag Adventure Race Slovenia som gav riktigt mycket tillbaka på anmälningsavgiften och Femmans multisportrace med årets roligaste banläggning kan nämnas.
I laget har vi i år arrangerat 2 små tillställningar. Garnisonsmästerskapet i multisport på regementet samt det så omtalade självspäkningseventet Ultimata Brännemon. Kanske blir 2012 året då vi gör något större...
Nu börjar tävlingskalendern inför 2012 att fyllas på med mängder av intressanta lopp och utmaningar så det ser inte ut som det blir brist på sysselsättning nästa år heller.

Tack så mycket allihop. //Danne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar