onsdag 14 december 2011

Testing testing...

Så har vi då äntligen gjort premiär i testlabbet. Jag (Daniel), Christian & Martin var på Concept i Jönköping och gjorde laktat och maxtester igår kväll. Johan som har för vana att testa HV71, världens bästa kanotister m.fl. fick som omväxling ta sig an 3 multisportare. Vi började med mjölksyratröskeltest och efter en kort vila så drog vi på med maxtest för att få ut maxpuls och max syreupptagning. Inte så dumt att ta ut sig så man får tunnelseende och det sticker i fingrar och tår en tisdagkväll:)
Johan summerade upp testerna på ett bra sätt och gav oss lite tips på hur vi ska förbättra träningen de kommande månaderna.

Johan mäter mjölksyra på Christian.

Maxtestet

Martin körde wattbike istället och levererade...

Trevlig kväll...
Det är full fart nu på försäsongen. Idag körde jag mitt första paddelpass i min nya Epic V12. Hämtade den igår hos Nomado-Erik. Riktigt kul med en ny båt och första intrycket är att den känns hyggligt stabil åtminstone på i det närmaste plattvatten. Tror nog att den är lite snabbare också:)
Blev lite kluven om jag vill ha vinter eller inte nu med den nya surfskin. Vore ju kul att kunna paddla lite innan isen lägger sig.

Vi hörs //Danne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar