lördag 17 december 2011

Vart tog vintern vägen...

.... ? Ja, det frågor vi oss även här uppe i Norrland. Gjorde skidpremiär i söndags, 10 km av nypreparerade spår genom en vintrig Norrlandsskog. Jättefint! Visserligen bara 20 cm snö, som kommit de sista två dagarna, men ändå. Jag var så glad - Äntligen var den här! Vintern och skidåkningen. Och kanske kunde man börja få lite julkänsla också... Men ack vad jag bedrog mig! Redan på måndag morgon så stod regnet som spön i backen... Ja, ja tänkte jag, det blir nog kallt igen, på tisdag kanske... så det blir mer skidåkning i slutet av veckan. Men icke... gräsmattorna är gröna, skidåkningen lyser med sin frånvaro, och likaså julstämningen här i Norrland... Inte blir det bättre av att det börjar närma sig tentaperiod för mig. Näst sista tentan - jiippiie! Men det är verkligen svårt å motivera plugget när det blir ljust 9.30 och mörkt igen vid 13.30... Måtte det snö snart igen!

//Emma

Så här fint såg det ut i ungefär en dag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar