torsdag 10 november 2011

Nu har det hänt... En Epicsk historia

Jag har bytt kajak! Min vackra Epic V10 Sport har fått en ny ägare...


Grattis Håkan!..


Håkan har en gedigen samling Racelådor och stor kunskap om paddling och kajakvård, vilket känns tryggt för min V10 Sport som han nu gör surfskipremiär med. Tack för bra vård- och reptips Håkan! Bli inte förvånad om jag ringer för vägledning under nästa säsong...


 ...och jag har investerat i en Epic V12... I helgen var jag och hämtade den hos Erik på Nomado.


Som väntat har en nyförälskelse uppstått : ) Jag fattar inte att det kan vara så j***a kul att dra sig fram över ytan i en pinnsmal båt i nära minusgrader... Men det är det : ) ...och jag är såld på nytt.


Med V12an har jag till min glädje upptäckt att: Där V10 Sport'en för mig stagnerade i hastighet fortsätter den lite smalare, lite rankare V12an att öka tills jag inte klarar högre kadens med paddeln. Hittills är hastighetsrekordet 17,1 km/h. Redan ett par pinnhål över V10 Sport'en, och månader kvar till säsongspremiär, känns bra! Vi ses på andra sidan surfen!

//Christian

3 kommentarer:

  1. Koolt med ny surfski! :)
    Koolt att din gamla surfski får ny ägare och att vi får en till surfskipaddlare!

    Peter Svensson
    www.surfski.nu

    SvaraRadera
  2. Fy fan säger jag. Det här är inte bra för oss andra... Närå, kul! Kör hårt!

    //Krille

    SvaraRadera
  3. Finns en till V 10 Sport till salu. Jag vill också ha en V12.

    SvaraRadera