onsdag 2 november 2011

Hårigast i Kungsan

                                             Var lite orolig för att bli varvad så jag vågade inte raka benen.

I lördags var det cyclocrosstävling i Stockholm. Tävlingen gick i Kungsträdgården och jag och Christian passade på att rasta ben och cyklar. Christian var först ut i Sportklassen, en fantastiskt bra inkörsport till denna ljuva tävlingsform. Tillåtet med MTB och man kan lösa engångslicens. Tempot var högt från start och två åkare ryckte direkt åt sig en stabil ledning. Christian var sedan först i klungan och kämpade till sig en tredjeplats efter 3 varv på den 2100 meter långa och mycket tekniska banan.

                                                                              Pallen i Sportklassen.

Lite senare var det dags för mig att göra premiär i Superklassen. 40 minuter bland massa snabba licensierade cyclocrossåkare. Dessutom tävlingspremiär på mina nya tubhjul. Jag ställde mig bland de sista i det 64 man starka startfältet. Det var trångt på den smala och tekniska banan och på första varvet fick jag hoppa av och springa flera gånger då det stoppade upp framför. Jag hittade dock ganska snabbt flytet i åkningen och kunde avancera uppåt i fältet. Tror att jag körde förbi ett 15 tal åkare under de 7 varven vi fick åka. Gick i mål på en 26 plats knappt 3 minuter efter segraren. Med en aggressivare starttaktik och lite mindre respekt för motståndarna kanske det hade räckt ännu lite längre.
Fantastiskt rolig tävling med mycket publik och strålande höstväder. Till nästa crosstävling blir det rakade ben, nu vågar jag!


//Danne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar