måndag 21 januari 2013

Skidläger i Orsa, del 1


Igår söndag kl 1630 anlände 6st entusiaster till Orsa för Eksjö garnison idrottsförenings årliga skicamp!

45min efter ankomst stod vi i spåret och matade dubbelstakningar och diagonalåkning i skidspår som närmast kan liknas vid järnvägsräls :-) (ni vet vad jag menar..)Igår söndag kl 1630 anlände 6st entusiaster till Orsa för Eksjö garnison idrottsförenings årliga skicamp!

45min efter ankomst stod vi i spåret och matade dubbelstakningar och diagonalåkning i skidspår som närmast kan liknas vid järnvägsräls :-) (ni vet vad jag menar..)

De kommande 3 1/2 dagarna kommer det bli minst 2 pass/ dag, ett teknikpass på morgonen med allas vår coach Clas DA-len och ett valfritt eftermiddagspass!

Idag måndag har vi avverkat första teknikpasset och de andra är kvar ute och tränar på sina nyvunna kunskaper. Själv vaknade jag med halsont i morse så efter teknikpasset valde jag att ta det lite lugnt och på sätt förhoppningsvis vara på hugget till i eftermiddag i stället!

På vägen tillbaka till stugan mötes jag av ett fantastiskt ljus när solen var på väg upp (se bilderna),
Då blir man glad:-)

/Martin 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar