tisdag 2 oktober 2012

Vem vill ha bajs på däcken?

Jag vill! Ojojoj vilka roliga pass man kan hitta på på Österlen. Förra året var jag här och körde ”Kohagsintervall” brant och tekniskt, mycket koskit på däcken dock.

Bild: På toppen av en kohage
 
I år gjorde jag en bana som gick upp och ner över sand/gräsdynerna på Ravlunda skjutfält, jobbigt och skitskoj! Mycket fårskit på däcken dock, det finns mycke djur i Skåne. Min Superfly Elite 29" visar sig även så här i sand/gräs vara ett säkert kort. Det är sjukt stabilt med de stora hjulen i sanden.
 
Jag tycker att det är svårt att förstå hur ett ställe kan ha så fina sandstränder och samtidigt vara så grönt och lummigt. Det är rena paradiset för mig som gillar att prehabspringa (förebygga fot- och benproblem) barfota på stranden, den tar ju nästan aldrig slut.

Bild: Mer påklädd än Colting 

Och ja hade det inte varit för att det börjar bli kallt i tältet nu, så hade jag nog hängt kvar lite till ; )

 
 
 
Tack fina Skåne!
 
//Christian

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar