torsdag 25 oktober 2012

Kanske årets mest prestigefyllda tävling...

...Garnisonsmästerskap i nattorientering gick ikväll av stapeln i terrängen runt Brännemon (löparspårcentral i Eksjö). Alla i garnisonen har såklart minutiöst förberett sig under lång tid på denna drabbning: Ska jag springa hårt i början, ska jag följa stig eller korsa bräsket, kommer jag slå Majoren eller han mig!?
Målgång med marschaller

Individuell start och gafflade banor, yippi! Jag spikar kontroll efter kontroll, på väg till kontroll fyra kommer Kung Bore, snön vräker ner och stigen bara försvinner, ojoj nu är det bäst att hålla tungan rätt i mun och gå säkert! Men det är bra med snö i Brännemon, det ska helst ligga en decimeter när vi kör Ultimata Brännemon nästa fredag, det hör ju liksom till tänker jag och innan jag försvinner in i kartan igen. Jag spikar inte alla kontroller men de flesta. Man möter hela tiden löpare som springer kors och tvärs i gafflarna i det ganska begränsade banområdet (det hade varit kul att se allt uppifrån : )). Efter 4km passerar jag mållinjen med en skön och glad magkänsla, gud va kul det var!

Sen bjöd Regementschefen på Ärtsoppa på mässen torsdagen till ära. Tack för det!

Stort tack Idrottsavdelningen! Ni gör allt ni gör så bra och professionellt!


 Det blev silver till mig, och ja, Majoren slog mig...


...Vad gör man inte för att behålla en god stämning på jobbet : ) Skämt och sido, Johan du regerade ikväll det vet du!

//Christian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar