torsdag 12 januari 2012

Och 2011 års höjdpunkt var...

AR SLOVENIA


Det var mycket som var roligt under 2011 men höjdpunkten enligt mig var ändå tävlingen i Slovenien. När jag efter att jag varit på Försvarsmaktens första nybörjarläger i multisport 2008 och därefter kört Femmans multisportrace drog ihop några intresserade på regementet och vi så småningom startade EGAR under vintern 2008-2009 kunde jag inte för min vildaste fantasi tänka mig att vi skulle köra en internationell AR-tävling några år senare. Mängder med små och större målsättningar har till slut lett fram till den här tävlingen över drygt 50 timmar i mixade 4-mannalag. Att bara stå på startlinjen till en sån här tävling är en tillräckligt stor utmaning. Lagbygge, sponsorer, all utrustning, träning i olika discipliner, erfarenhet av längre och längre tävlingar, träning, träning, träning... Att vi dessutom med våra förutsättningar presterade en bra tävling och drog massor av erfarenheter känns grymt bra.





Tävlingen i sig var ett riktigt bra arrangemang. Som första längre tävling kunde vi knappast valt ett bättre race. Mycket taktik i och med att det till viss del var en kontrollplockningstävling med poängsystem, otroligt prisvärt (drygt 1000 kr/pers för kartor, t-shirts, buffar, camping, välkomstmiddag, kajaker, klätterstationer, skumpa vid målgång, grillbuffe m.m. att jämföra med nummerlapp och blåbärssoppa), bra och välarrangerat, tuff trekking i hård terräng, erfarenhet av sit-on-top kajaker m.m. m.m.

Nu är vi redo för nästa steg. 2012 kör vi vår första ARWS-tävling!! /Danne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar