fredag 16 mars 2012

Tre pass om dan...

Nu börjar träningen och uppladdningen inför säsongen 2012 närma sig sin slutfas. Den 21/4 kör vi årets första race i Svenska Multisportcupen. Jag känner mig taggad till tusen! Igår kväll körde jag mitt tredje pass för dagen, cykelorientering, kort och högintensivt 14km. Benen svarade grymt bra i backarna, ett tecken på att uppbyggnadsträningen i vinter varit rätt.

Tidigare i veckan fick vi leverans av handskar från vår samarbetspartner Hestra. Jag passade på att testa en av dem, C-Zone Bike Gauntlet i det kalla dugg -snö/regnet igår. Vi har tänkt använda handsken vid paddling och cykling i kall och våt väderlek. Den är vattentät, fodrad, ger bra grepp och den andas. Jag tänkte att den kanske skulle bli lite för varm igår, eftersom jag skulle köra högintensivt och temperaturen var typ +2-3. Men den andas fantastiskt. Handsken höll mig torr, lagom varm och mkt nöjd. Jag är mkt imponerad, det är så roligt att träna och tävla med riktigt bra utrustning.


Nu upp på cykeln igen, distanspass!

//Christian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar