lördag 24 mars 2012

Glädjande, mestadels aeroba nyheter

Härom dagen kom en kollega på jobbet och sa att han hade ett pris till mig. Jag hade utan att ha koll själv (förlåt ECK), blivit 3a i Lokaltävlingsserien Ränneborgscupen 2011 som anordnas av Eksjö Cykelklubb. Jag blev mycket överraskad av beskedet, och glad med tanke på hur mkt mjölksyra och svett jag lagt ner i spåren vid Ränneborg under 2011. Med detta som motivator kommer jag garanterat att lägga ner minst lika mycket mjölksyra o svett i årets cup : )



Dagen efter deltog jag i "Vårjoggen" Ett event på jobbet som världens bästa Idrottsavdelning anordnar för att locka ut oss i vårsolen och springa 5 alt 7km längs Eksjöån.
Jag värmde upp ordentligt och tänkte att det här får bli en formkoll. Det var soligt, vindstilla och ca 10 grader och flack bana, perfekt! Jag stack iväg i ganska högt tempo, kanske lite väl högt, för jag tror att jag fick sänka lite efter ca 4km (VAP(O) = Våga Avstå Pulsklocka (Oftast)).
Jag kände mig pigg och stark hela loppet och löpte in på 22 min blankt. Wow! Tänkte jag, och dubbelkollade tiden, den stämde.
Det här var lite överraskande, för jag har prioriterat ner högintensiv löpning till fördel för låg/medel -intensiv, långdistans. Kanske har de som förordar MAF(Maximum Aerobic Function)-metoden rätt!? Men o andra sidan så har jag blivit lite lättare, och löp/cykel -konditionsträningen har fått en större del än någonsin innan. Så, ja, kontentan får bli: Jag har tränat rätt i vinter, och vilat rätt!

Idag är det paddelpremiär! //Christian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar