tisdag 3 april 2012

Ursviksultra version 2

03.00 gick starten för Ursviksultra 45 km. De lite kärvare som valt att springa 75 km hade då redan varit ute i spåret i tre timmar.
Men eftersom jag planerat tävlingen mer som ett långpass, tyckte att det räckte utmärkt med tre varv på den kuperade bana.

Från start tog jag sällskap av en annan multisportare, Marie från Polarpuls hade samma plan som jag och vi sprang tillsammans under nästan fyra mil. Vilket gjorde loppet både lättare och trevligare.

Fast just denna dag/natt hade jag lite piggare ben och kunde trycka på i de sista backarna.
Klockan stannade på 4.14 och det räckte till en silvermedalj av totalt åtta damer i samma klass.

Det finns många sätt att tillbringa en lördagsnatt. Att springa runt runt på en 15 km bana i Ursvik placerar sig faktiskt ganska högt upp på min topplista....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar