söndag 12 februari 2012

OL-läger i Portugal, del 2

Ok, för att ta det lite från början. Jag är alltså på OL-läger med Svenska militärlandslaget. Anledningen till att jag har hittat en plats här är enkel. Jag anmälde mig som intresserad av att träna med landslaget, ställa upp som reserv vid eventuella tävlingar. Jag redovisade mina OL-meriter och, här är jag. Jag har länge sett fram emot lägret länge. Mitt största personliga syfte med lägret är att jag i en vecka ska få intensivträna OL med de bästa löparna i Försvarsmakten. Och tro mig, det gör jag. Idag har jag följts upp av två olika löpare i högt tempo, ibland i 95% av max. Jag har försökt följa upp andra löpare, när jag i princip nästan legat på max efter : ) Tokbra träning! Jag känner mig redan som en helt annan löpare. Hurra för det här!

//Christian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar