måndag 12 september 2011

Min nya leksak...

… en Scott Scale Limited Edition 899. 8,2 kg lätt. Sram XX Black Box. 



En riktig proffs-cykel. Vet inte om jag är tillräckligt bra för att vara värdig att cykla på den, men som John Karlsson sa: "Emma, du kan inte säga nej till denna cykel" när jag fick erbjudande om att köpa den, till väsentligen mycket mindre än vad den är värd, av Jari Kirkland på Team AXA. Så jag kunde helt enkelt inte säga nej. Jag får väl försöka bli värdig att cykla på den… Om den vore lite mindre… och kanske lite mindre lerig (även om den just nu blänker)… så skulle den nog nästan få sova på min huvudkudde. 

Ska bli spännande att premiär-tävla på den i helgen i Kristinehamn! Perfekt att det är en 80 min lång snitslad mtb som avslutning. Kommer nog ha den finaste cykeln på startlinjen, hoppas bara att jag kan göra den rättvisa…

// Emma




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar