torsdag 20 juni 2013

Shit vilken ö!

Korsika är ju rena rama paradisön! Jag hade förväntat mig mycket grönt och mycke berg, men jag såg inte framför mig att det skulle blandas med lysande blå/turkos vatten och vita stränder.

 
Vi var där en vecka i maj för att träna hårt inför ÅEC och Gold Rush Adventure Race och reka terrängen för ev. kommande tävling Raid Corsica 2014.

Vi hade med oss mtb packade i fantastiskt smarta lådor från Thule som vi fått låna av Bäste Peter på Trek.
 
 
Tack för skjutsen till planet far! 
 
 
Den mesta cyklingen blev på väg i brist på bra mtb-leder där vi bodde (I´ll Rousse, NV Korsika). Vi körde dock ett par turer ut i bushen, en av dem blev till ett riktigt orienteringsäventyr, tills vi upptäckte att stigen vi trodde vi var på egentligen var en gräns på kartan, då blev det ut på vägen och hem. Behöver jag säga att lagets förstenavigatör inte var med på lägret…
Löpningen blev även den fantastisk med många höjdmeter och fantastiska vyer.
 
 
Vi fokuserade även på en del styrketräning mellan långpassen. Då körde vi mycket bål och prehab fot/knä/höft. Det är viktigt att trimma muskulaturen kring lederna, inte bara de stora utförarmusklerna, har jag hört! Tack alla fantastiska sjukgymnaster och idrottsfysiologiskt överintresserade man mött under åren : )

//Christian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar