onsdag 5 juni 2013

Idrottsmedicinskt vårmöte

I slutet av april var jag och Emma i Jönköping på idrottmedicinsk förenings vårmöte vid Högskolan i Jönköping, som varade i fyra dagar. Vi som lag var ditbjudna i rollen som idrottare för att dela med oss av vad vår idrott kräver av oss och hur vi tränar mm.

Ok jag erkänner direkt att Emma höll i det mesta av snacket, jag svarade på frågor mer av allmän karaktär typ: ”Hur tränar ni och hur får man ihop all träning”.


Förutom att dela med sig av sina erfarenheter så hade man även möjlighet att lyssna på andra Idrottares föreläsningar. Två av mina absoluta favoriter blev flertaligt VM-medaljerade Sofia Paldanius (paddling) och världsmästaren i orientering 2009 och 2011 Helena Jansson. På deras föreläsningar satt jag och sög åt mig som en svamp och ställde massa nyfikna frågor efter.

 Tack Björn Alkner, Fredrik Bredberg och Tommy Friman för inbjudan. Vi kommer gärna igen!

 
//Christian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar